ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI
Oferta zarzadzanie nieruchomością wspólną.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Jedynka” działa na wrocławskim rynku zarządzania nieruchomościami od 1988 roku. Obecnie zarządzamy 13 wybudowanymi przez nas budynkami, znajdującymi się we Wrocławiu (przy ul. Środkowej, Legnickiej, Szczepińskiej, Czarnieckiego, Rydygiera, Grunwaldzkiej, Pułaskiego, Pobożnego – Niemcewicza i Krzyckiej – Skarbowców, Sępa Szarzyńskiego – Sienkiewicza, Wyszyńskiego – Sienkiewicza i Sienkiewicza). Ogólna powierzchnia użytkowa którą zarządzamy to 31 379,54 m2 , składają się na nią:
– 531 lokale mieszkalne,
– 68 lokale usługowe,
– 103 garaże podziemne.
W ramach zarządzania nieruchomością oferujemy (dla nowo powstałych wspólnot):
- Przygotowanie dokumentacji koniecznej do podjęcia stosownych uchwał umożliwiających „usamodzielnienie” się Wspólnoty.
- Rejestrację Wspólnoty – nadanie jej numeru REGON i NIP.
- Uregulowania spraw podatkowych Wspólnoty.
- Otwarcie kont bankowych Wspólnoty.
- Stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał.
Czynności związane z obsługą wspólnoty mieszkaniowej i jej członków:
- Protokolarne przejęcie nieruchomości.
- Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie ewidencji właścicieli lokali.
- Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych.
- Ubezpieczenie nieruchomości.
- Przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty.
- Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych.
Czynności związane z obsługą rachunkową wspólnoty mieszkaniowej:
- Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i stosownymi uchwałami Wspólnoty.
- Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów.
- Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty.
- Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.
- Przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości.
- Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego.
- Obsługa związana z bankiem.
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego.
- Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali.
- Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku.
- Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości.
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków.
Czynności związane z obsługą prawną i doradztwem:
• Analiza dokumentów, a w szczególności podjętych uchwał i podpisanych umów. Ich ocena a następnie przedstawienie działań optymalizacyjnych.
• Reprezentowanie na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej.
• Porady prawne związane z bieżącym administrowaniem/zarządzaniem nieruchomością wspólną.
• Przygotowywanie projektów umów na dostawy, roboty bądź usługi i udział w negocjacjach.
• Przygotowywanie i opiniowanie innych dokumentów.
• Zarządzanie procesem egzekwowania rękojmi i gwarancji na nieruchomość.
Zasady współpracy ze wspólnotą i obowiązki zarządcy:
- Stały kontakt z właścicielami lokali.
- Umożliwienie samodzielnego sprawdzania stanu konta należności przez poszczególnych właścicieli lokalu za pomocą Internetu (funkcja e-bok).
- Stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą przez e-mail, telefon.
- Działanie w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam.
- Zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty Mieszkaniowej na określonych indywidualnie warunkach.
- Wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty.
Powyższy zakres to tylko przykładowe zestawienie propanowych przez nas usług. Każdy element przygotowanej oferty może zostać na Państwa życzenie zmodyfikowany. Jesteśmy elastyczni co pozwala nam dopasować zakres obsługi do potrzeb i oczekiwań każdego Klienta.
Wysokość wynagrodzenia Zarządcy, ustalana jest indywidualnie dla każdej nieruchomości, uzależniona jest od zakresu świadczonych usług i wielkości nieruchomości.
Zapraszamy do kontaktu: tel. 71 355 34 77 lub 501 162 537, e-mail: zarzad@sm-jedynka.pl